Tisdag tjugosjunde April - Disel <3

Hejsan!

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera dom senaste veckorna och det är för att jag fortfarande inte har någon dator, har en till låns i några dagar men sen är jag utan igen.

Kan börja med att berätta att jag håller på att ta truckkörkort denna vecka i skolan(det kan va bra och ha när man söker jobb ), det är ganska så intressant. Man överlever i alla falll. Hittills så har vi bara haft teori men i morgon så ska vi få ha teoretiskt efter att vi har gjort vårat teoriprov. så det kan bli lärorikt, jag får hoppas att jag överlever.

Kan också meddela att jag och Daniel ska köpa hund, ska hämta den redan i morgon. Var och kollade på den i Lördags den var jätte söt. Det är en svart/vit och lite brun blandras utav Lhasa apso/Papillon. Disel ska han heta. Jag ser verkligen fram i mot detta.

Kan inte förstå att endel tycker att jag är dum i huvedet som köper en hund nu när jag precis ska sluta skolan och ska börja jobba. Men jag ska ta och säga er att för det första så ska jag inte lämna han ensam, jag eller Daniel kommer alltid att vara med han ( sålänge man inte kan lämna han själv i någon timme) även om jag får jobb efter skolan. För jag kommer jobba dag och Daniel jobbar ju natt så det kommer funka väldigt bra.
Jag kommer att ta hand om min hund precis lika bra som alla andra hundägare och så är det med det.
Jag skaffar min hund för att jag känner att jag behöver en förändring i mitt liv och att en hund uppfyller de krav jag har för förändrig och för att jag själv vill  ha en hund. Jag ser mycket positivt med att skaffa hund. Man får varje dag komma ut och gå en sväng vilket innebär motion, för både mig och min hund. Man kan gå kurser med hunden, där den lär sig saker och även jag, man får träffa folk där och min hund andra hundar. Jag har hört att hundmännikor mår mycket bättre än vi "vanliga" människor, och det behöver jag. Det finns mycket mer positiva saker att skriva och det finns såklar negativa saker med, tex att det kan vara jobbigt i början innan de blir rumsrena och att det kan vara jobbigt att gå ut när det är fult väder. Men vad gör man inte för sin hund. Vet man att man inte kommer att klara av det så skaffar man ju inte någon. Det skulle vara roligare om man blev stöttad i sitt beslut om att köpa hund i stället för att få höra på folk som klagar.
Det var bara några åsikter från mig, tolka dom hur ni vill.


Nu ska jag plugga teori ett tag.
Får se när jag skriver nästa gång, förhoppningsvis snart!

Ha det fint! Pusss!



Kommentarer
Postat av: Hanna

shit vad kul! ställer absolut upp som hundvakt om det behövs, kan dock inte lova att du får tillbaka den :) hehe

2010-04-27 @ 20:35:59
Postat av: belllaa

vaaaa, ofta folk klagar :O? gud så töntigt av dom..

2010-04-28 @ 09:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0