Tisdag - Hemma!

Hej!

I dag har jag inte gjort mycket. Varit hemma hela dagen och legat här i sängen typ. Men har även haft tid till att plugga, har skrivit en artiekel och så har jag skrivit lite om mode. Det var två inlämininguppgifter som man skulle ha lämnat in för längesen, men jag är lite efter men det är typ alla i min klass så det är lungt.
Förutom att man ska lämna in det till vår lärare senast den här veckan och jag ska inte till skolan något för i morgon ska vi bada och jag kan inte vara med för jag har indianvecka och så känner jag mig inte så kry och på torsdag fick vi jobba hemma så då tänker jag inte heller åka in bara för att lämna in lite arbete och på fredag har jag inga lektioner, så det får vell gå som det går.

I dag lagade jag förresten en himla god pasta med kräftstjärtar i hummersås. 
Receptet kan man läsa längre ner.

I morgon är det ju som sagt onsdag och då fyller min vän Denise 19år! Grattis och hoppas du får en toppen dag!<3. 

Fick preci reda på att de inte ska visa Andra Avenyn i morgon bara för att det är fittOS som ingen normal människa bryr sig om, nu blev jag verkligen upprörd.


Nu ska jag gå och se vad min karl har för sig.

God Natt!   PUSS! 



PASTA MED KRÄFTSTJÄRTAR I HUMMERSÅS (1PORT

0.5 dl lättcrème fraiche
0.25 msk hummerfond
  vitlökspeppar
100 gram kräftstjärtar
0.12 dl dill
  salt och peppar
62.5 gram cocktailtomater
25 gram ruccolasallad
60 gram pasta, ev glutenfri
1 skiva grovt lantbröd, ev glutenfritt


Instruktioner

Koka pastan. Värm lättcreme fraiche, hummerfond och vitlökspeppar i en kastrull. Tillsätt kräftstjärtarna som ska bli varma. Avsluta med dill och ev salt och peppar. Ät med pasta, grönsaker och bröd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0