Just nu..

Just nu om jag bara kunde så skulle jag sticka här ifrån, långt bort ta in på hotell och bara göra saker som jag tycker om, bla shoppa, äta gott och bara vara.

Jag är så trött på precis allting just i detta Nu. Att alltid varje jävla helg få spendera den själv hemma tillsammans med Diesel, missförstå mig rätt jag älskar min hund men det skulle va kul i fall jag också kunde få hitta på något ibland. Så fort jag ska göra något så är det alltid jag som ska skynda mig hem till diesel så han inte ska få va själv förlänge, varför ska Jag alltid göra det. Så det slutat alltid med att jag skiter i att göra något kul eftersom jag inte vill ha något att behöva gå hem till...

Det är nu när jag är gravid som jag ska ta vara på tiden innan jag blir mamma och göra saker för sen är det inte lika lätt och då har jag annat att tänka på..
(Och det verkar som det är någon som tänker detsamma)

Sen en till sak som jag stör mig på som jag inte kan sluta tänka på. Det var när jag var inne på Ica i dag. Då var det en tant eller äldre kvinna som jobbar där som satt i kassan när jag skulle betala som frågade: När kommer bebben? Och jag svarade oktober, då sa hon oj ja då hinner magen bli ännu större.
Alltså hur kan hon säga något sånt, för det första har jag aldrig pratat med henne, hon säger knappt hej i kassan lixom, för det andra ja magen kommer bli ännu större men min mage är normalstor nu så jag är inte allt för orolig, jag ligger på medelsvensson kurvan när man mäter magen hos barnmorskan för det brukar hon säga så det så och för det tredje så är alla gravid magar olika så du käringen på Ica kan bara hålla käften och sluta bry dig om min gravid mage du känner mig inte ens.

Sen är jag så himla trött på alla som säger att min fina vän Emmas barn är så himla stor och tung ( till henne ). Han är inte as stor som alla verka tycka, han är bara lite knubbig. Han följer sin kurva fint ska ni veta. Och han är världens sötaste lilla Adam . Så ni som håller på och säger Gud vad stor han är osv till Emma, ni kan oxå hålla käften tycker jag. Tycker ni det så kan ni hålla det för er själva, vad skulle ni tycka i fall någon sa så om ert barn hela tiden? Själv skulle jag inte tycka det var så himla kul, jag skulle bli leden och ta illa upp. Så tänk er för innan ni öppnar käften nästa gång!!!

Ja det var lite damp som jag var tvungen att få ur mig!

Dagen i dag har inte bara varit ensam och tråkig. Vid halv fem tiden så drog vi till Emma och hennes familj i röfors och lagade tacos tillsammans och åt, det var trevligt. Daniel och Morten kollade hockey och jag och Emma umgicks med hennes mamma och bror som kom förbi en sväng. Sen vid halv åtta tiden kom Cirre och hämtade Daniel och samtidigt passade på att skjutsa hem mig och Diesel. Daniel och Cirre åkte vidare till Örebro och jag och Diesel spenderade kvällen här hemma.

Nu är jag trött och efter att få dampa ur mig lite så kan jag nog somna bra, jag hoppas på det. God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0