Frågor

När man inte har något bättre för sig så här tidigt på morgonen och väntar på att sin lilla bebis vill somna om efter lite mat ätande så kan man som jag, roa sig med att svara på frågor om graviditeten och förlossningen!

När fick du reda på att du var gravid? 22 februari 2012
Hur gammal var du? 20
Hur tog din partner det? Chockad men glad ( de var vi båda)
Mådde du mycket illa? Nej ingenting
Hade du mycket halsbränna? Nej hade det endast de sista 5-6-7 veckorna och då oftast när jag skulle sova.
Var du känslig? I början av graviditeten så tycker jag att jag hade väldiga hormonsvängningar i alla fall ;), men känslig är jag alltid så Ja!
När kände du bebisens första sparkar? I vecka 17-18
Var du ofta orolig? Ja jag var nog väldigt orolig under hela graviditeten men olika saker från vecka till vecka.
Sparkade bebisen mycket? Ja det tycker jag allt.
När började du läcka bröstmjölk? Gjorde aldrig det
Fick du bristningar? Ja
Blödde du någon gång? Nej
Hur många Ultraljud gjorde du? 2 kub-ultraljud och rul-ultraljudet
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade inte tänkt så jättemycket på hur jag ville att den skulle bli istället ta det som de kommer. Man kan ju endå inte bestämma hur det ska bli. Men ville ha så mycket smärtlindring som möjligt eftersom jag är så känslig så trodde jag att jag skulle behöva det men så blev det inte, endast lustgas och knappt det eftersom jag inte var så bra på att använda den. Sen ville jag att Daniel självklart skulle klippa navelsträngen. Och att vi efteråt skulle få en stund för oss själva bara vi tre.
Hur började din förlossning? Med att Slemproppen gick och jag fick värkar.
Hur många timmar tog din förlossningen? Från första värk: nästan 18 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 8 centimeter :O
Vilken smärtlindring tog du?Lustgas
Dragen med sugklocka? Nej
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 35 minuter
Blev det komplikationer? Nej
Vad tyckte du var jobbigast? Inget, inte vad jag kommer på i alla fall.
Var du rädd för något? Ja att jag skulle spricka och att det skulle hända något med mig eller bebis.
Skrek du? Ja, när barnmorskan sa - det är tillåtet att skrika hur mycket du vill. Efter det så skrek jag och visade känslor en hel del, fick lite ont i halsen efteråt haha!
Hur många var inne i förlossningsrummet? Som mest 5 med mig och Daniel.
Hade du någon nära med dig? Ja min fina pojkvän Daniel
Fick du sy? Nej
Vilken vecka födde du i? 40+3
Vad var vikt och längd på bebisen? 3135 gram och 49centimeter
Ammar du? Nej
Hur gammal är bebisen nu? Fem och en halv vecka
Vad tyckte du om förlossningen? Spännande, lite läskigt och helt underbart speciellt när de la upp Levi på mitt bröst - helt klart ett minne för livet!
När kommer nästa barn? Om vi ska ha något mer så vill jag ha de om 2-3 år eftersom jag inte vill att de ska skilja allt för många år i mellan dem. Vi helst också jobba något år innan med.



Kommentarer
Postat av: Emelie, Mamma till David och Leah

Oj! Var du öppen 8 cm när du kom in? Duktig du hade varit! Men då måste det ha gått snabbt sen? Hur lång tid tog det tills han var ute? :)
Kram

2012-12-04 @ 22:25:30
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0