Mitt gamla jag

Snart är detta år slut och alla börjar det nya året med massa nyårslöften som de flesta bryter efter några veckor. I alla fall är jag sån.

I början av detta år så hade jag börjat ett helt nytt liv, åt hälsosammare och rörde på mig (promenerade). Men efter en och en halv månad så fick jag reda på att jag var gravid och återgick till mina gamla vanor eller rättarsagt ovanor. Det var dumt gjort och så här efteråt ångrar jag att jag inte fortsatte att äta rätt. Fortsatte i alla fall och rörde på mig en långbit in i graviditeten och de är i alla fall bra! Att jag gick tillbaka till mina gamla vanor var nog för att jag ändå skulle gå upp i vikt och hur mycket jag än tränade så skulle det inte märkas någon skillnad.

Men nu är jag taggad till tusen att ta tag i mitt liv, jag hoppas att jag har tillräckligt med motivation att klara att börja gå ner i vikt och leva ett hälsosammare liv.

Min motivation är: Att gå ner till min normalvikt som jag hade för 4-5år sedan då jag kände mig snygg, var snygg, hade ett jävligt bra självförtroende och trivdes bra med mig själv. Bilder från då motiverar mig och även gamla klädesplagg som jag vill och ska komma i igen. Jag blir även motiverad när jag ser på Levi, jag vill inte att han ska ha en överviktig mamma som bara bli fetare och fetare och som inte tillslut orkar att leka med honom. Jag vill inte heller att när han börjar dagis att hans kompisar ska säga - vilken tjock mamma du har, varför är hon så tjock? osv. Barn kan vara så dumma mot varandra och jag vill inte att Levi ska behöva vara med om att någon säger så till honom. Jag vill heller inte bli sjuk och få massa onödiga sjukdomar av att jag är överviktig, jag vill leva så länge som möjlig för min och Levis skull.

Jag vet att denna resa inte kommer att bli lätt men jag hoppas på stöd från mina nära och kära och peppande kommentarer från er här på bloggen skulle göra mig mycket glad!

Jag har redan gått ner till min vikt som jag hade när jag skrevs in i vecka 12 hos bm (gjorde de bara efter två- tre veckor)och även -3kg extra. Det gör mig med motiverad!!

Tänker börja mitt nya liv i början på januari då det gått lite mer än två månader efter förlossningen och då är det okej att börja träna.

Om det finns någon som vill börja träna med mig så är det bara att höra av sig, lite träningssällskap är bara trevligt.

På tal om någonting annat, nu har min skatt somnat i min famn efter lite mat så sängen kallar. God natt!

/B


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vet precis hur det är! Gick du upp mkt under graviditeten?

2012-12-04 @ 23:09:25
URL: http://caroooolinewilsson.blogspot.com
Postat av: Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥

Åh jag ska också ta tag i vikten en gång för alla! Jag hann inte gå upp så mycket under graviditeten men hade flera extrakilon innan jag blev gravid och nu har jag svårt att bli av med de kilon jag väl gick upp >.< Vill inte heller vara en tjock mamma som inte orkar leka med sitt barn! :(

2012-12-11 @ 12:14:11
URL: http://klokarebestyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0