Trevlig och kul kryssning !

Hej! Har haft en bra kryssning med Daniel och vänner. Första dagen så vi buss från Örebro till Stockholm vid halv tre, var vid terminalen vid sex och fick gå ombord vid kvart över sju. Båten lämnade Stockholm vid halv åtta. När vi kom på båten så gick vi direkt till hytten och duschade oss och gjorde oss i ordning, när alla var klara så gick vi och åt, grill house hette stället och där åt vi sist vi åkte båt med,men då tyckte jag nog att det var godare. Tog i alla fall fläskfiléspett med BBQ sås, var helt okej. Efter att vi ätit så gick vi ut på deck och kollade när solen gick ner, de var mysigt. Sen gick vi till något ställe som hette star palats tror jag, där var det film show och underhållning, det var kul och se. Ja sen så gick vi nog fram och till baka mellan alla "krogar" hela kvällen men vi har mest uppe på deck och satt. Dagen efter så hade jag nästan roligare konstigt nog, kanske för att det var så mycket fulla människor överallt dagen innan. Jag gick i alla fall upp halv nio med knappt 4 timmars sömn och gjorde mig i ordning, gick upp på deck och hämtade Daniel som satt där med Cirre, vi gick och åt frukost alla tre, ( karro låg och sov ) efter det så gick Daniel och jag till taxfreen och handlade lite godis och lite annat. Efter vi varit där gick vi upp på deck och satt där i några timmar eller vi gick mellan deck och star palats till vi var hungriga, då gick vi och åt buffé, det var helt okej gott det med, men hade faktiskt hoppats på mer men men jag blev ju mätt och belåten, det är ju huvudsaken. Efter vi ätit gick vi upp på deck satt där och spelade musik frågesport med massa folk och en trevlig man i sina bästa år som ledde tävlingen, det var mycket trevligt. Vid kvart över sex gick vi i land i Stockholm igen och var i Örebro vid tio i tio. När vi var hemma igen så duschade vi bara och gick och la oss, en trevlig liten resa var det. I dag har vi inte gjort mycket, bara vilat hela dagen men tänkte faktiskt ta mig till Ica och handla lite mat eftersom kylen ekar tomt. /B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0