BB väskan

Har nästan nyss ätit lunch och det blev mycket gott.

Har varit duktig och vikt all tvätt som tvättades igår och lagt in de i skåp och lådor, har även dammat lite som jag sa att jag skulle. Nu tänkte jag packa ner det sista i min BB väska och sedan ev bege mig till Ica och köpa julmust och pepparkakor är så sugen på det.

Tänkte skriva allt som jag packat ner och ska packa ner så får ni gärna skriva i fall jag glömt något.

Till bebis

- 3 bodys
- 2 pyjamas
- 2 byxor
- 1 set tjocktröja och mjukbyxa
- 2 par strumpor
- 1 par vantar
- 1 mössa
- 1 hjälmmössa
- 1 snuttis
- 1 filt
- 1 välkomms gosdjur
- blöjor
- våtservetter
- rumpsalva

Till mig

- 2 amningsbh
- 1 amningslinne
- bekväma mamma leggins
- tjocktröja
- tunika
- trosor/strumpor
- bindor
- amningsinlägg
- mjukt toapapper
- hygienartiklar
- huvudkudden

Till Daniel

- 1 ombyte
- underkläder
- hygienartiklar

Det var nog allt!



Kommentarer
Postat av: Louise från föräldragruppen

ta med dig lösa tröjor & mjukisbyxor.. efter förlossningen vill du inte ha något som sitter åt för mkt. Spec över magen :) försök även att sno med dig blöjor till dig att ha hemma efter & så har de bindor som var kanon, vanliga bindor räcker inte till om man säger så :)

Lycka till :)

2012-10-16 @ 18:24:20
Postat av: renatas.blogg.se

Bra lista! Ta inte med dig för mkt blöjor eller amningsinlägg, det får man på bb! (och man läcker faktiskt inte mjölk de första dagarna).

Och glöm INTE massvis av godis. Och inneskor (jag svullnade iallafall massor dagen efter, jag kunde inte få på mig skor haha)

Nu är det snart dags ju, lycka till!

2012-10-16 @ 18:38:47
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Lisa

När vi skrevs ut från bb var min dotter exakt 24 timmar. Hemma visade det sig att hon inte var redo för att äta, så vi fick åka in akut efter några timmar. Då hade jag bara kläderna jag hade på kroppen och dottern hade pyjamas. Det funkade ändå (mycket tack vare liberoväskan). Så oroa dig inte för om du glömt något, allt går att lösa. Det jag saknade mest var filt och mössa till bebisen och tandborste och bok till mig. Sen är godis aldrig fel såklart! :P

2012-10-16 @ 19:29:15
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Kan inte komma på något ;) kanske favoritgodis eller ngt sånt för extra energi... :)

2012-10-16 @ 19:43:52
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Emma

Du får inte glömma iPhone + laddare. Och Kamera med batterier ;)

2012-10-17 @ 10:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0