Gå över tiden

Det här med att gå över tiden, det är något som varje gravid inte vill vara med om ( man vill ju träffa sin bebis så fort som möjligt och slippa känna sig stor och klumpig bla ). Bebisen i magen är ju färdigbakad i v37 så veckorna efter det så lägger den ju bara på sig massa extra.

Jag vet också att ju längre man går över tiden så är det ju sämre för både mamman och barnet osv så jag tänkte fråga er, för jag vet att det finns endel mammor som kickar in här i mellan åt. Fick ni gå över tiden med er första barn? I så fall hur många dagar osv.
Tycke att det vore intressant att veta.

Nu ska jag ut med Diesel på kvällsrundan och sedan krypa ner i sängen och sova. Hoppas ni har haft en bra tisdag! /B


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag gick över tiden 2 dagar med William, men det var nog endast för att jag blev igångsatt. Hade jag haft normal graviditet på slutet så hade jag garanterat gått över bra många mer dagar.

2012-10-16 @ 23:22:15
URL: http://caroooolinewilsson.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag gick inte över tiden med Sienna, utan hon kom dagen innan bf. Nu i efterhand önskar jag dock att jag hade gått över trots att graviditeten var hemsk! Sienna vägde bara 2795 g och hade behövt lite extra hull eftersom vi hade amningsproblem i början.

2012-10-17 @ 12:29:04
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Thilde

Jag gick över 15 dagar med Benjamin, höll på att bli galen! Haha men ut kom han tillslut, och han bajsade i magen och vattnet var slut så jag blev väldigt sjuk under förlossningen. Men han kom ut frisk och kry! :)
Jag var också precis som du orolig för riskerna att gå över tiden, så mitt råd är bara; diskutera det med din barnmorska så att om du går över så kanske hon kan hjälpa dig så du slipper gå över fullt så länge som 2-3 veckor.
Hoppas din bebis tittar ut snart! :)

2012-10-17 @ 13:35:28
URL: http://Thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0