Ny vecka

Hej!

Måndag i dag och ny vecka IGEN, det går verkligen för fort. Kom nyss in från en blåsig liten promenad med Diesel, i dag är det ett härligt höstväder ute tycker jag!

Håller på och gör en gryta, vet inte än hur den kommer att smaka men förhoppningsvis bra. Igår när jag var på Ica så upptäckte jag att det äntligen har fått tillbaka den vanliga potatisen, som jag har väntat nu kan jag äntligen göra god mat igen. Har saknat potatismos, potatisgratäng och hemmagjord klyftpotatis ,det är mycket gott och bara vanlig kokt potatis.

Mormor och morfar skulle komma förbi en sväng sen med nya blåbär,dill och saft. Blåbären går verkligen åt här hemma, jag gör ju smoothie varje dag nästan så det är inte så konstigt, ibland kan det till och med bli två om dagen. Och hemmagjord svartvinbärssaft är aldrig fel :).

Annars i dag ska jag inte göra mycket, bara va hemma och ta de lugnt.

/B


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

Håller med... visst går veckorna fort.. fast gör ju inte oss så mkt eller hur? ;)
Vi har gjort både gratäng och potatismos hela året :) Brukar funka rätt bra på sommarpotatis med tycker jag! Gryta så gott.. ska man kanske göra imorn ;) Tack för tipset!

2012-09-18 @ 21:37:55
URL: http://imm0rtelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0