Dagen innan julafton

godmorgon!

Här har vi varit vaken sedan fem Levi ville inte somna om efter att han fått välling så vi gick upp runt sex efter mycket om och men ;p

I dag är det tänkt att vi ska åka till en av Daniels mostrar och äta lite julmat med hans släkt och familj men varken jag och Daniel är jättesugna på det, jag mest för att vi ska va där vid 18 och Levi i vanliga fall lägger sig då och sen för att jag blir så blyg och inte bara kan sätta mig och samtala med någon. Jag vill helst va hemma, äta gott och spela bingolotto som det var tänkt från början, får se hur vi gör men jag röstar på hemmakväll med bingolottos uppesittarkväll!

I dag blir Levi 14 månader, våran lilla stora kille. Han har blivit så stor så fort och han lär sig massa nya saker hela tiden samtidigt som han gör massa hyss där i mellan. Han är en riktigt liten busunge med mycket kärlek. Jag säger som Daniel sa häromdagen när vi låg i soffan framför tvn efter Levi hade somnat - gud vad tråkigt vi måste har haft innan Levi kom! och ja de instämmer jag med. Nu är dagarna fullspäckade, innan kunde man lata sig hela dagen lång om man ville för då hade man ju bara sig själv att tänka på. Nu är allting så annorlunda och Levi måste alltid komma i första hand ( såklart) ! Jag är varje dag evigt tacksam för att jag fick bli mamma till världens finaste son, nu är livet komplett! !

Tänk att det är julafton i morgon och det regnar ute i dag och det är plusgrader, jag som hade tänkt att Levu skulle få prova sin pulka som han ska få i julklapp i morgon men nej det får vänta tills snön kommer ja om det kommer någon mer.

julafton firar vi i år i Finnerödja med min mormor och morfar och kusiner med familj. Vi två ska vi va där för mat och sedan blir det att se på kalle vid tre som vanligt, ja eller det senaste åren har jaw faktiskt inte kollat så mkt. sen brukar det alltid va någon som vill se kan du vissla Johanna ( typ jag och Amanda) så då kollar vi på det. Efter Johanna brukar tomten komma så då öppnar vi våra klappar och sedan spelar vi julklappsspelet och sedan umgås vi så länge vi orkar ;). Bra dag som jag ser fram emot.

Nu väntar julkalendern och frukost, ha en fin dag!

/B




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0