Dagens goda gärning!

Hej! igår åkte vi in till Örebro och Marieberg, Levi och jag behövde vinterskor och jag behövde något att ha på jul så de köpte vi. Handlade även mat på willys så nu är kylen full av godsaker.

Fick i förra veckan kontakt med en mamma genom en fb-grupp som jag är medlem i, hon berättade att hon och hennes familj hade ont om pengar denna månad och att hon mådde dåligt över att inte kunna köpa julklappar till sin dotter ( i samma ålder som levi) och att inte kunna servera henne julmat. Vi var en heldel i gruppen som ville ställa upp och hjälpa familjen, det var många som skulle skicka julklappar till dottern så jag ställde upp med att köpa lite julmat, julmust, chokladask, välling, våtservetter, blöjor m.m. Det visade sig att hon bodde i närheten så när vi endå skulle in till marieberg så körde vi hem med maten till henne. Gud vad bra det känns att kunna hjälpa till, vi har själv inte så mycket pengar denna månad men jag kände verkligen att jag ville hjälpa till med något. Mamman blev mycket glad och gav mig en kram.

Idag har jag och Levi träffat Jannika och Hugo på bowlingen för en lunch, de fick sina julklappar av oss och jag tror de uppskattades.

I morgon ska jag ge mig på att baka julgodis ala lchf jag hoppas det ska gå bra.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0