Första december och första advent

Idag har jag och Levi varit på julskyltning här i Laxå med Emma och Adam. Först kollade vi på brandbilarna eller ja inte levi han var mest intresserad av att sitta o vagnen och kolla på allt annat men han fick en adventskalender, barndmanshjälm i plast och en ballong. Sen gick vi in på gamla matxtra där de stod folk och sålde både nya och gamla saker, fikabröd, kransar m.m Det var så mycket folk där inne så det var svårt att komma fram med vagnen, Levi var trött och gnällig så vi gick istället ut och väntade på Emma som skulle köpa en traktor till Adam.
Efter de blev det en snabb sväng in på ica och sedan vidare till Leksaksstoppet där tomten var och delade ut julklappar till alla barnen. Det var sååå mycket folk och jag kom inte fram med vagnen och hade ingen karl med mig som kunde vakta den heller så vi stod och tittade en stund på tomten, de lilla vi såg. Levi ville promt ner så vi gick och hälsa på hästarna istället, eller jag gjorde levi tyckte de var roligare att gå runt där, tror jag de han hade ju sutti i vagnen väldigt länge. Efter vi varit vid hästarn så fick levi nog så vi gick hem till Diesel i stället och Levi blev nöjd igen eftersom han kunde springa hehe ;)

I lördags hade vi tänkt åka in till Örebro men eftersom de va lönehelg så sket vi i det och bestämde för att åka in imorgon i stället, så det ska vi göra. Det blir förhoppningsvis en heldag med massa julklappshandling!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0