Juldagen

Hoppas ni alla har haft en bra julafton. Vi spenderade våran i Finnerödja med nära och kära åt god julmat, spelade julklappsspelet och öppnade julklappar. Och både jag och Levi fick massa fint. Jag och Daniel fick bla en gjutjärnsgryta och våg av mormor och morfar och så fick vi en smoothie maskin av Amanda, Rasmus och Jossan allt var precis sådant jag ville ha men inte önskat mig så det kunde inte ha blivit bättre. Fick massa annat småtr och gott med men de orkar jag inte lista här. Levi fick bla en pulka av oss en bondgård av veijo med familj, en servis till sittt kök av mormor och morfar och massa annat kul. Vi är i alla fall väldigt nöjda! Hade en toppenbra julafton med andra ord!

I morse däremot vaknade vi vid fem av att Levi spydde i sin säng ( inte så mkt) vi tog av han pyjamasen och fixade till honom, det var inte så mkt på Levi så vi tvätta av honom mest, gav honom välling och vid sex vaknar vi av värsta kaskad spyan i våran säng, Levi var full med vällingspya över hela sig så det var bara för Levi att hoppa ner i ett bad direkt. Daniel får gå ner och se om det fanns någon tvättid ledig på morgonen och som tur var så va det ingen som skulle tvätta på hela dagen så jag började genast sanera och tvätta alla sängkläder. Eftersom torktumlaren är trasig och de inte har fixat den än ( har varit trasig alldeles för länge) så var jag glad att vi hade hela dagen på oss att tvätta för annars hade inte tvätten blivit torr för torkrummet är inte det bästa, jaja. Under dagen som varit så har Levi varit sig själv så jag hoppas inte det är någon magsjuka som är här för att stanna. Nu sover i alla fall lillfisen så får se hur denna natten går, jag hoppas inte på några mer spyor ( såklart).

Nu ska jag ut med Diesel och sen slappa i soffan hela kvällen! !

/B







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0