Känner du mig?

Lär känna mig lite bättre, läs det här!

När jag var liten ville jag bli kock
När jag var liten så samlade jag på hjärtsaker och tävlade med en av mina kompisar om vem som hade mest. Jag och en kompis hade även en guldfisk som hette nemogupps som vi hade varannan vecka tills jag av misstag en dag råkade döda den när jag skulle göra rent skålen. Jag skulle va snäll och tänkte att fisken skulle få känna på havskänskan så jag hällde i lite varmare än vanligt, men fisken fick en chock och dog. På sommarlovet femman till sexan så cykelsemestrade min familj runt Bornholm, det var en av de bästa semestrarna vi gjort om man bortser från att jag fick min första mens i mina vita cykelbyxor. Min favorit färg är röd men endå har jag nästan inga kläder eller saker i den färgen. Jag gillar att laga mat och drömmer om ett stort kök med massa fina köksredskap och en köksö. Om jag skulle få jobba med precis vad jag ville så skulle jag vilja jobba som mäklare. Min favoritmat är grillat ( grekiskt) och tacos, favorit restaurangen att äta god grillad mat tycker jag är på Hellas i Örebro, skulle kunna döda för deras sovelaki. Jag gillar att kolla på film och har många favoriter men de jag kan se om och om och om igen är Titanic och dagboken. På tv så följer jag Familjen Annorlunda, Sveriges Mästerkock och Unga Mödrar. Jag gillar inte tokaksrök och blir arg i fall någon står och röker nära Levi när han ligger i vagnen. Jag är livrädd för småkryp och ropar alltid efter hjälp när jag ser ett kryp nära mig. Innan Levi kom så hade jag nästan alltid plattat hår men nu så har jag bara haft det två gånger på snart fyra månader. När jag födde så tror jag att jag hade änglavakt. Jag saknar min mamma varje dag. Jag tänker på min mamma varje dag och jag önskar att hon vore med oss här på jorden och fick se Levi växa upp, hon skulle ha blivit världens bästa mormor de är jag säker på. Sen Levi har kommit till denna värld så har han förgyllt mitt liv får första stund och jag har verkligen förstått vad som är meningen med livet. Att dricka alkohol och gå ut med sina vänner varje helg är inget för mig, jag är hellre hemma med min familj och myser i soffan till en bra film och lite gott. Jag är så glad för alla mina nära och kära som finns i mitt och Levis liv, ni är guld värda hela bunten och jag är så glad att Levi får växa upp med så många fina människor omkring sig. Diesel är min lilla bebishund och att jag inte har lika mycket tid för honom som förut ger mig ibland dåligt samvete. Diesel är min trognaste vän och jag älskar honom. Utan min mormor och morfar vet jag inte vad jag skulle ta mig till, de är alltid så snälla och ställer alltid upp för mig. Jag är rädd för att dö och tänker på det flera gånger i veckan. Jag är rädd för det mesta, att jag ska bli allvarligt sjuk, att vi min familj ska va med om en bilolycka, att jag ska bli skjuten när jag är ute och går, att Levi ska bli kidnappad osv. Min sista riktiga familjesemester va tillsammans med min mamma och lillebror David. I år ser jag fram i mot sommaren och en fin semester tillsamman med min egna familj, kanske blir det en utomlandsresa till julen med.
Skulle kunna fortsätta denna lista hur länge som helst men avslutat med att säga - Jag älskar min familj, Daniel Levi och Diesel och jag ser fram i mot ett fint och lyckligt liv tillsammans med er.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att läsa så spännande och personliga saker! Älskar allt som skrivs i listform. :P

2013-02-13 @ 10:45:17
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Thilde

Så mysigt, ärligt, och sorgligt på samma gång! Intressant :)

2013-02-13 @ 21:42:39
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: Denise

Vad fint :)

2013-02-18 @ 16:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0