Samtal

Min dag har varit jättebra hela dagen, varit på en långpromenad med Jannika och våra bebisar,har varit till Ica och handlat lite, haft bebis gos med Levi framför OTH och unga mödrar.

Sen ringde jag till min mormor för att jag tänkte fråga om diesel kunde få va där i natt eftersom Daniel ska till Kurt och diesel ligger och muffar sig hela tiden när han är borta och man ska sova. Men jag sket i att fråga då vi pratade om vårjackan jag köpte till Levi i onsdags, jag sa att jag skulle byta till en större storlek och mormor sa ja de behövs nog för han är så stor och de är ju inte vår än, jag sa han är inte alls stor kan du sluta säga så jämt (för de gör hon), då sa hon jo men han är ju större än många fyra månaders. Jag blev bokstavligt talat ledsen. Jag tycker inte han är stor de finns bebisar som är mindre än Levi i samma ålder men också som är större. Det finns ju inget som säger hur man ska se ut när man är si och så gammal. Jag blir helt enkelt så ledsen när hon säger att Levi är stor, säg det till honom när han kan försvara sig!! Och som sagt så tycker jag inte han är det, han är alldeles perfekt!

Det är en sak att säga att jag är liten och satt och att behöva må dåligt över det men tänk för fan en gång till innan du yttrar dig om min son!!

Tack för att denna kväll i min ensamhet är helt förstörd! I alla fall för tillfället, får hoppas på att filmen Baby mama får mig på lite bättre humör.

/B


Kommentarer
Postat av: Renata

Bebisar är som gravidmagen - antingen för liten, för stor, för rund... Alla har en åsikt. Jag tycker han ser helt perfekt ut! :) låt inte såna kommentarer göra dig ledsen.. Men jag förstår dig alla säger att Iris är för liten, vilket hon inte är. Då känner jag direkt: "tror du inte jag matar mitt barn?" Aja sen får man skaka av det!

Svar: Ja det har du faktiskt rätt i ;p. Åh tack snälla du det värmer när du säger så :)Jag får försöka att inte lyssna på det örat helt enkelt. Ja de är inte roligt, jag tycker Iris är en väldans söt tjej och jag tycker att hon ser ut att vara helt normalstor, men som du säger så har ju alla en åsikt. Ja förstår hur du tänker, men det är bara du som tänker så, men jag tänker lika dant fast tvärtom ;p, det känns som folk tror jag matar ihjäl honom. Levi har god aptit och bra är det :) ja man får bara skaka av sig de dåliga !!
gabriella önnelind

2013-02-24 @ 07:12:57
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Lisa

Kan det inte vara så att din mormor menar det som något positivt? I äldre generationer är stor ju lika med sund. Och bebisar ska vara knubbiga! Min lilla flicka är liten, men om min mormor levt vet jag att hon hade försökt göda henne. Magra barn var det värsta hon visste!

2013-02-24 @ 08:22:32
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Lisa

Kan det inte vara så att din mormor menar det som något positivt? I äldre generationer är stor ju lika med sund. Och bebisar ska vara knubbiga! Min lilla flicka är liten, men om min mormor levt vet jag att hon hade försökt göda henne. Magra barn var det värsta hon visste!

Svar: Nej det tror jag inte hon är inte den personen, hon tycker han äter jämt vilket han inte gör, han äter som alla andra bebisar var tredje-fjärde timme. Min mormor har ju till och med sagt till mig sist hon var här att jag var liten och sat så säger hon att Levi är stor så menar hon det :/. Jag får väl helt enkelt inte lyssna på henne när hon säger så. Hehe alla bebisar/barn är ju olika och man ska ju inte jämföra de med varandra men min mormor förstår inte det.
gabriella önnelind

2013-02-24 @ 08:23:51
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Lisa

Trist! Då skulle hon sett hur ofta jag matar Sienna- varannan timme! Skit i hennes åsikter. Levi ser bra ut och bvc har koll på matning om det blir problem (som för oss med minibebis). Folk har alltid knäppa åsikter!

2013-02-24 @ 11:58:55
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0