Senaste dagarna

Hej!

Förlåt för dålig uppdatering de senaste dagarna.

I onsdags var jag och Emma till killevippen och BVC för att väga och mäta kidsen eftersom de var stängt i måndags på BVC pga sjukdom.
Levi växer verkligen så det knakar och han går upp fint i vikt och växer på längden gör han med, han är nu 66cm lång min stora lilla kille. Det är inte konstigt att endel kläder i 68 börjar bli små i knäppningen, men nästan alla byxor är förstora förutom de som kommer från kappahl små i storleken har jag hört att de är på kappahl på byxorna och jag håller med för alla där ifrån har varit de, någon annan som håller med? Liggdelen till vagnen dröjer det inte heller länge innan han växer ur, skulle tippa på att han kan ha den tills han är fem månader för sen är han för lång och endå är de en stor och rymlig citykorg från Emmaljunga.

I dag har jag fikat med Emma Levi Daniel och Adam på bowlingen och de var lika trevligt som vanligt.

I morgon åker vi nog äntligen in till Marieberg och Willys för att handla mat och göra lite ärenden. Vi har pratat om att göra de hela veckan men de har inte blivit av men i morgon så hoppas jag att de blire.

Har föresten glömt att berätta vad jag ska göra på lördag - jag ska på pubafton med Emma på rastpunkt och de ska bli såå kul. Jag och Emma ha inte gjort något själva på över ett år och de var över två år sedan vi tog några glas tillsammans eftersom hon var gravid innan mig så de ska bli kul att göra något helt ensamma utan barn även om jag mer än gärna är med Levi och Adam men ibland kan det va skönt att få göra något själv och bara vara Bella och inte mamma, de behöver man.

Levi ska va hemma med pappa Daniel men jag lägger honom innan jag går och ser till att han har somnat ordentligt och om det skulle va något så är jag 200m i från mitt hem. Jag antar att de kommer att kännas konstigt att lämna hemmet utav Levi men jag vet att han kommer ha det bra hemma och (förhoppningsvis) så kommer han endå att sova så han märker inte att jag är borta i några timmar.

På lördag så fyller lilla Diesel tre år med så något fint ska han få då, en hundtårta kanske.

I kväll har jag lagat potatis och purjolök soppa toppad med bacon och lite purjo för första gången och de blev faktiskt gott, inte lika gott som när min mamma brukade laga den men god. Min mamma lagade jämt så himla god mat och ibland försöker jag efterlikna den men jag brukar inte lyckas lika bra, det brukar smaka gott men långt ifrån lila gott som när mamma lagar. Jag saknar hennes goda mat och framför allt saknar jag min mamma.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0