Trettioförsta mars

Det här med hur man har föreställt sig hur livet som mamma skulle bli är ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag älskar att vara mamma och jag är världens lyckligaste som har min lilla Levi men jag hade nog trott att kvällarna här hemma skulle spenderas tillsammans hela familjen, ja att Levi kanske sover det förstår jag ju men att Daniel i alla fall skulle va hemma hos sin familj och inte va borta så ofta på kvällarna hos sina kompisar, jag trodde faktiskt att han skulle ändra lite mer på sig. Jag tycker faktiskt ärligt talat att han är borta för mycket på kvällarna ( ja sista tiden i alla fall) så klart han ska få träffa sina kompisar men det finna ju faktiskt många timmar på dygnet som inte är på kvällen, förhoppningsvis så ändrar han väl på sig litegrann. För man kan faktiskt inte leva på samma sätt som innan man fick barn, nu har man en liten bebis att anpassa sig efter.

Jag tycker att livet som mamma är det bästa som har hänt mig, Levi är den finaste lilla kille på denna jord och jag älskar att spendera dagarna med honom. Han är min lilla glädjespridare, alltid så go och glad!! Utan honom vet jag inte vad jag skulle göra, det är helt sjukt hur himla mycket man kan älska en sådan liten människa.

På tal om något annat så har vi varit hemma hos Emma och Morten och umgåtts idag och de var mycket trevligt. Emma jag och Levi tog en promenad i det härliga vårvädret.

I morgon kommer Karro och Cirre och hälsar på en sväng på förmiddagen och sen vid ett så åker vi till Daniels mamma i Hasselfors och äter en liten påsklunch.

/B


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice mamma

Tror att det är rätt vanligt.. Livet förändras på något konstigt sätt mer när man blir mamma än när man blir pappa...

2013-04-01 @ 10:11:49
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0