Morfar 70år

Hej!

Det känns som att jag har haft fullt upp de senaste dagarna så bloggen har glömts bort.

I tisdags så var det ju Valborg och då var vi och åt en trerätterslunch hos mormor och morfar, det var riktigt gott och man kände sig verkligen bortskämd. På kvällen så gick vi upp en sväng till brasan och kollade, den var inte stor precis men det känns som att det hör till att man ska se lite på en brasa när det är Valborg.

Igår så var jag i stort sett ute hela dagen, gick ut lite efter tolv och mötte upp Jannika i centrum. Ica firade 40år så de hade lite olika erbjudande, bjöd på fika m.m så vi gick in dit och smakade lite på olika saker och kastade boll haha, vi vann varsin memori. Efter vi varit där så gick vi ut och satte oss i solen en stund och sedan hem till mig för att lämna lite matvaror sedan gick vi vidare till kinan och åt lunch, gott vare ! Vid fyra var vi vid scen för att se på uppträdande, först skulle Janssons frestelse uppträda och sen timotej. Janssons höll på alldeles för länge så jag missade timotej :/ för vid fem så skulle jag va hemma hos Bella för att grilla ( blev väldigt sen dit men de berodde på så mkt annat med). Men jag kom fram till Bella Hanna och deras vän Henrietta i alla fall, maten var mkt god och de var mkt trevligt sällskap!

I dag har jag hållit på och städa och tvättat hela förmiddagen, tagit en promenad med familjen och fixat de sista på morfars present. Vid ca 17 så åkte vi till mormor och morfar för att fira morfar som fyller 70år i dag, de bjöd på fruktbricka med potatissallad, kallskuret med tillbehör och sen stor fin sommrig jordgubbstårta, allt var mkt gott!

Nu ska jag fixa lite här hemma, ha en fin kväll!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0