För ett år sedan

Tänk att för ett år sedan så gick jag i väntans tider höggravid och nyfiken vem det var som bodde i min mage. Och även ungefär vid den här tiden med så var jag och Daniel på hockey i Karlstad, jag kände mig lite galen som åkte iväg ända dit så passa nära Bf men tog min chans att göra något sista tillsammans med Daniel innan vi skulle ha fullt upp med våran lilla bebis.

Det här året har verkligen varit så mysigt, händelserikt och helt underbart. Livet som mamma är verkligen så kul även om det ibland är så jobbigt att man bara vill bryta ihop. Men de positiva väger upp de negativa som ibland är jobbigt tusen gånger om och jag skulle aldrig vilja byta ut mitt liv som mamma.

Det har snart gått ett helt år sedan jag fick upp Levi på mitt bröst inne på BB och jag kan inte förstå vart det här året har tagit vägen. Tycker man att veckorna, månaderna och åren går fort utan/innan barn så ska jag bara berätta att veckorna och månaderna går dubbelt så fort när man väl får barn så de gäller verkligen att passa på att njuta av nuet.

På lördag så är det äntligen dax för en dag jag väntat på länge (men endå inte eftersom min lilla kille inte är så liten längre då) Levis 1 års kalas. Vi blir ca 35st om alla kommer så de blir ett stort kalas med andra ord. Mormor har tagit påsig att hjälpa mig att baka ( jag behövde inte änns be henne hon erbjöd sig) två sorters kakor ska hon baka och en mjuk kaka och sen på torsdag ska vi baka bullar hos henne. Själv ska jag fixa kakor, tårtor och annat gott. Och självklart massa dekoration , jag hoppas de blir som jag föreställt mig :)

Nu ska jag ta tag i dagens diskberg nummer två och sedan ta en lååång dusch!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0