mammaledighet

Min mamma ledighet börjar gå mot sitt slut och snart börjar min lilla buse dagis. Det är verkligen med blandade känslor, jag kommer sakna ihjäl min skrutt men jag tror och hoppas att han kommer få det jättebra.

Att va hemma mammaledig till Levi blev inte riktigt som jag hade tänkt mig ( men när blir det de egentligen? ) men det har varit helt underbart och roligt och jag har tagit tillvara på all tid jag fått ordentligt.

Jag hade hoppats att jag fått lite mammavänner att umgås med om dagarna men i denna lilla håla så verkar det inte direkt lätt. De som redan känner varandra umgås med varandra. Men jag är iaf glad över att jag har haft Emma som fortfarande va mammaledig ett tag under levis första månader och Jannika, utan någon/några mamma vänner att vända sina tankar till så hade det inte varit lika kul.

Tiden hemma med Levi har gått så fort och att tänka att vi har fått 16 måmader tillsammans redan är sjukt, hur kan dagarna gå sååå fort?

Ju närmare vi kommer Levis 1,5 årsdag så får det mig att tänka på min storebror. Min storebror Christian som är en liten liten ängel uppe i himlen. Det är nämligen så att några månader innan jag föddes så dog min storebror, han föddes med hjärtfel och blev bara 1,5år. Hemska värld!! Jag kan inte och vill inte föreställa mig hur det måste ha varit för min mamma att förlora det allra käraste man har. Även om jag aldrig har träffat min bror så känner jag en saknad av något som skulle kunna va en fin syskonrelation. En dag kanske vi ses! ♡

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0