inskolning

I går var första dagen på inskolningen för Levi. Jag har alltid haft blandade känslor inför det hela men har endå varit öppen för att se hur det är och tänk positivt att det kommer att bli bra för Levi.

I går när vi kom dit så gick två fröknar ut med alla barnen utom en liten tjej som var snorig så hon fick va inne med oss och en annan fröken. ( pedagog om man ska va petig men jag säger fröken) . Levi förvånade mig och gick in helt själv medans jag hängde upp våra kläder, inte han tid att vänta på mig.

Dagiset är inte stort och det var en av anledningarna till att jag valde det, men att det skulle va så litet endå hade jag inte trott. Mitt första intryck var inte bra, när man kom in så kom man in i ett rum där de sitter och äter mat och rummet efter de var lekrummet, inte alls stort typ halva vårt vardagsrum. Inga leksaker fanns det heller typ, Levi har mer! Hon sa att de behöver ju inte så mycket leksaker i den här åldern för de plockar ju bara med dem endå. Ja de byer leksaker ofta när de leker men Levi leker i alla fall med de som han har. Sen när vi satt i lekrummet och pratade så var det ett vägguttag i rummet som jag inte kunde sluta att stirra på, alltså det var inte barnsäkrat. Hur kan man inte ha barnsäkrat ett lekrum/dagis. Nej jag känner mig inte alls lika positiv till detta dagis. Jag borde ta mod till mig att säga något om kontaktuttaget för de skrämmer mig faktiskt lite.

sen en annan sak var att Alla barn var snoriga och när barnen kom in efter all lek ute så rann det snor om dem, alltså det var inte lite heller och de snöt inte alla heller, alltså fy jag mår så himla dåligt över att levi ska gå där. Hoppas på bättre intryck idag!

Nej blir att göra sig i ordning lite och gå i väg på inskolningsdag nummer 2 , hoppas på att se något bra.

/B




Kommentarer
Postat av: Cissi

Nej vad jobbigt! Hur känns det nu? Man kan ju byta om det känns jättefel... Fast en "osnorig" förskola så här års är nog svårt att hitta ;)

2014-03-20 @ 13:31:11
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0